5/06/2003

Alhamdulillah. Tadi pagi tadi aku dapat panggilan daripada sekolah kebangsaan gombak satu. Kak Aya telefon. Seketika selepas aku menefon sahabatku Suhaida. Erm rexeki agaknya, hamdillah aku ditawarkan untuk jawatan guru sandaran menggatikan saudara raja yang melanjutkan pelajarannya di IPB. Kira-kira 11.25 aku dapat panggilan tu.... Aku bertolak dari rumah pukul 12.30 dan sampai ker sekolah kira kira 12.45 terus ker bilik GPK. Ambik segala buku saudara raja dan terus melepak sat kaat bilik guru. kak Aya masuk, Aku terus salam cium tangan. :) Ahaks. aku anggap kak aya macam mak aku. lepas tu aku naik atas dan gi library jumpa ngan kak ani dan semua tu la. Lepas tu aku salam argh ngan diorang. Diorang tanya aku buat apa. Aku katalah aku ganti si raja. Jumpa kak ani. Rindu rasanya kat dier nasihat nasihat dier. Erm tengok dier betul betul kurus. eermm sakit ker dier sian betul. Erm anyway aku tak leh borak lama sangat ngan diorang aku kena masuk kelas. Kelas yang pertama aku kelas 4B. Hamdillah takder sebarang masalah. Aku mengajar dari pukul 1.00 sampai pukul 6.00 petang. Aku hanya rehat 2 kali iaitu dari pukul 210 hingga 240 gi library. lepas tu ajar lagik dari kul 240 hingga 340 rehat 340 hingga kul 400 aku hanya pergi beli air kosong dan kemudian naik ke library tapi aku tak masuk sebaba aku segan. Lepas tu terus aku melepak kat kelas 3 B sampai tu aku ajar dan dari kul 500-600 aku ke kelas 2B. Aku ajar sifir kat kelas 2B. itu ajer la harik nih. kul 6 masuk bilik guru carik tempat duduk lepas tu aku duduk rehatkan diri. Aku betulbetul tak larat harik nih. Erm kemas tempat duk terus aku terduduk. Hujan aku tak leh balik awal. Itu ajer. Oklah. Cuma aku nak ambik kesempatan nih peluang dan masa yg ada untuk perbaiki hubungan aku dan sahabatku ukhwah fillah. Aku tau syaitan duk melekat kat telinga aku mengahsut itu mengahsut ini. Tapi takper la.Aku akan cuba betulkan mana yang batil dna kembalikan semuala yang mana haq. ok Jiwa besar kecilkan masalah.

No comments: