5/11/2003

Arghhhhhhhh. Banyak kesilapan yang aku buat semalam. Termasuklah yang aku jaga selama nihhhhhhhhhhh. Hatiku dah parah kotttt. Imanaku dah kecundang mungkin. Kata-kataku langsung tidak berhikmah. Buat orang sakit hati ada ler... Argh,,,, sakit hati akuuuuuuuuuuuhati aku sakitttt. Entahler. payah semuanya bila semuanya tidak berpunca kerana Allah. Buruk lah langkah bila langkah permulaan kita tidak dimulai dengan nawaitu lillahitaala. Aku dah rasa. Takper la, mungkin kesudahan ini ada manisnya. Mungkin nih tarbiyah daripada Allah, khas untuk aku. Khas untuk aku. Di sebalik kepahitan ada kemanisan. Tolong ler aku Ya ALlah.
Menyingkap kejadian semalam. Ha Allah nak tunjuk aku betul-betul dah buat silap. Aku tak nampak jalan pulang. Aku sedih wooo.. Hampir nangis aku dibuatnya, sebenarnya dah nangis dah. Heheh lemah tul aku nihh. Erm ituler pasal aku tak nak jalan-jalan sorang-sorang kat klcc tu. Aku mana tau jalan balik. Kenapa lah Cik Kak tu tak paham. Takder la, benda nih terjadi sebab aku ikut cik kak gi mana tah. Sebenarnya aku ikut dier sebab ada sebab. Aku nak mintak maaf sebab hal kejadian kelmarin. Ada perselisihan pendapat sikit. Masing-masing tak nak beralah. Macam nih ler jadinya. Erm takper la. Aku hampir tawar hati sebenarnya, malas nak gi meeting kat masjid as-syakirin kat klcc tu. Tapi aku lawan jugak. Aku buat muka seposen ajerss. Argh. Meeting punya meeting sampai ler masuk zohor, lepas tu sambung balik. Lepas tu meeting anak negeri pulak. Erm. Adui. Lepas tu lepak sat. Lepas tu balik ler. Erm, Diorang gi klcc. Mula-mula niat aku nak ikut cik kak tu. Pergi UK, Ulu kelang ler. Erm nak siapkan mana yang patut. Tapi tak jadik pulak. Lepas tu aku ikut jer las dier. Aku ingat dier nak terus balik. Rupa-rupanya dier nak jumpa si Shima. Biarlah ok, aku ingat lepas jumpa si shima tu dier nak balik. haha tunggu punya tunggu erm dier nak makan dulu kot. Aku pulak tak kuasa nak tunggu kat situ, Aku tak nak makan tempat macam tu ngan diorang.Erm tak lalu sebenarnya. Aku ingat dier pun sama. Tapi dier makan pulak. Aku pun terus blah ler. Aku ingat nak tunggu dier bincang.. Nampak dier nak minum/makan. Aku tak jadi tunggu. AKu blah terus. Tak toleh belakang langsung. Tak salam pun. Entah ler. Aku pusing balik. Aku bagik signal aku nak balah. Kang teruk lak dier dok mencarik. Sebab aku kata sebelum tu masa aku ingat dier tak minum/makan yang aku nak gi kedai buku sat. Round-round sementara dier dok bincang. Erm. Bila aku fikir tu aku terus paling bagik tau aku nak blah dari kawasan crowded tu eeeeeeeeee. Argh aku mana lah biasa ngan klcc tu. Aku turun lepas tu aku keluar. tapi aku carik PUTRA. aku tak jumpa. Pusing punya pusing huyoo sedih wooo. teringat dulu masa baik -baik dulu, Cik kak ler yang tolong aku tunjuk. Aku tukang ikut ajerss. Kuar jugak ler titisan air mata sayu, sedih tapi aku redha la. Setiap kemashalatan ( apa erk maksud dier nih) ada kesenangan. Aku redha. Aku betulkan niat balik. Persandaran manusia bukan pada manusia. Astagfirullahalazim. Aku tawakal kembali. Aku betulkan kembali mind setting aku. Aku hanya bergantung pada Allah, bukan manusia. Kesat balik titisan emas. Aku pun buat muka seposen tanya pakcik guard yang dok tempat nak masuk kat klcc tu. Dier cakap jalan staright lepas turun lepas tu jumpa ler jalan balik. Hehe. Aku jalan terus. Jumpa lagik kakak tukang information kat meja. Malu jugak aku, org kl tapi tak tau jalan keluar nak balik. wooo. Aku pastikan sekali lagik, tanya akak tu macam mana nak kuar. Sama jawapannya. Alhamdulillah. Aku dapat kuar jugak. Erm ish sebenarnya aku dah lalu dah tempat PUTRA tu tapi macam mana aku tak leh perasan. :)
ok lah pengajaran yang aku dapat semalam ada dua:-
1) Sod Baa Raa = Sabar dan Redha
2) Tawakal ajer la pada Allah.

7 harik lagik
Oklah aku nak countdown sebelum aku masuk ke era 20 tahun nih. Sebelum aku dewasa. Erm banyak yang aku kena betulkan. Banyak yang aku kena usahakan supaya usia 10 an tu bermanafaat. Sisa baki masa yang ada nih InsyaALlah aku akan gunakan sebaiknya. Ya Allah kau gagahikan lah aku supaya aku lebih tabah dan supaya aku lebih kuat, supaya tenaga yang ada nih digunakan pada jalanMu ya ALlah. Kau restuilah aku. Aku nih hamba yang hina Ya Allah. Tapi aku tak kan berputus asa daripada rahmatMu Ya ALlah kerana rahmatMu melimpah ruah pada ku Ya ALlah.

No comments: