5/09/2003

"Buat kerja elok-elok" Benda nih yang Kak Ani tinggalkan pada aku sebelum dier melangkah pulang kerumah selepas tamat mesyurat lebih kurang 330 petang. Aku terfikir-fikir kenapa dier cakap macam tu. Mungkin aku yang muda nih agak carelesss. Aku cuba kaitkan dengan apa yang pernah aku lakukan. Aku renungkan semula setiap inci pekerjaan ku. Erm mungkin. Dulu aku ada buat kesilapan. Kesilapan tu walaupun bukan disengajakan tapi asbab nya adalah aku. Aku lah puncanya. Erm aku tersalah bubuh markah budak yups. markha si hakim. Suppose to be 88 tapi aku bubuh 80. salah aku jugak masa tu. Tak semak bebetul. Semua kerja buat lat minutes. Inilah jadinya. Oklah, aku cuba kaitkan jugak dengan meeting yang aku baru lalui semalam. Keadaan agak tegang apabila timbul soal perpustakaan. Sebenarnya bermula daripada isu computer lab. Cikgu Azril kata ada barang hilang sebelum kerja kunci mengunci dijalankan. Erm. Entahlah. Isu tu berlarutan hingga ker kes perpustakaan bila guru besar kata dier ada dengar yang library pun telah dikunci tetapi bila dilihat keesokan harinya pintu terbuka. Erm saat tu kecoh ler sebentar apabila guru besar menggunakan perkataan misteri dan ada suara guru-guru berbunyi mengeluarkan perkataan mistik. Keadaan menjadi kecoh. Bulu roma dah tegak. Kak Ani bangun membetulkan keadaan. Kak Ani kata, pintu tu memang tak berkunci sebab cikgu aznan dah tukar kunci. So pintu tu tak leh kunci. So dier bangkitkanlah kenapa cikgu petang boleh kata pintu tu berkunci. Erm bermula dilemma kepercayaan. Aku pun tak tau kenapa kak ani buat macam tu. Tapilah kann... ermm ok lah dipendekkan cerita, guru yang bertugas tu tersalah tengok pintu kot. Erm ok main point dier kat sinih, buat kerja elok-elok. Oklah benda tu semua jadi pengajaran untuk guru muda seperti aku nih.

Tentang kesilapan yang aku buat semalam. Aku tak bersyukur kot dengan apa yang aku ada. Astagfirullahalazim. Aku tak bersyukur dengan apa yang aku dapat. hehe gaji aku gaji spm jerss. Ahaks. Erm suppose tu be stpm, mungkin tak diterima sebab aku hatar slip ajer atau aku tak layak. Antara dua tu jer la. Erm perancangan aku lepas nih banyak. Tapi aku tak tau lah. Biarlah angin yang bawa aku. Aku tengok keadaan. Tengok dulu macam mana.

No comments: