7/22/2003

Huhhh sedih bila orang tanya aku kenapa aku jadi guru sandaran. Tak nak futher study kersss?? Ahakssss. Sedih woo. Erm tapi semua nih ada hikmahnya. Semua kesedihan yang aku jangkakan nih sebenarnya satu hikmah, satu pelajaran dari Allah straight kepada aku. Erm aku kena percaya. Untuk apa aku belajar bila aku tak tau hikmahnya. Buat apa aku belajar bila aku tak tau apa matlamat aku belajar. Nak cari kerja?? Nak cari duit?? Sebab tu ker belajar. Tak laku dah alasan tuhh. Ramai siswasah menggangur, ramai ssiswazah yang kerja guru sandaran, gaji spm ajer...Abis tu kenapa?? Buat apa aku penat-penat belajar... Kalau setakat nak carik duitt, mak aku sanggup tanggung... ermm.
Masa aku stpm hampir-hampir dekat stpm, mungkin Allah nak hapuskan dosa-dosa aku, Allah duga aku dengan kepayahan begini...Betapa tidak alhamdulillah, aku cukup bersyukur Ya Allah, bukan ko bagik kepayahan Ya Allah, ko bagik kesenangan ya Allah, ko jumpakan aku ngan Kak Nie, ko jumpakan aku ngan rakan-rakan lainn, ko jumpakan ngan guru besar yang cukup baik, ko jumpakan aku ngan anak-anak murid yang bijakkk.. betapa manis semua kenangan nihh. Mana sama ngan kenangan orang lainn. Aku percaya satu jer selama nih. Kalau aku sayang orang lain, kalau kita sayang sahabat kita.. walaupun sahabat kita tak menyanyi kita.. nescaya ada orang lain yang akan menyanyangi kitaaa.. Tak payah ragu-ragu.., curahkan segala-galanya.. Huh jiwang ler pulakkk.

No comments: