7/10/2003

"Sebaik-baik pengaduan adalah kepada Allah"

Ahaks. Erm semalam telah hadir membawa episod baru. Erm. Umur baru 20. Kalau dibudget-budget dosa yang aku buat semalam. Erm MasyaALlah. Boringnya. Susah bekerja dalam suasana begini. Erm. Ahaks. Semalam aku bengong lagik. Aku komplen kat Kak Nie. Susah ler nak kawal budak-budak nih Kak Nie. Aku pun mula membebel. Erm. Saya dah malas dah nak bawak diorang masuk bilik komputer. blah blah blah. Heheheh. Kak Nie dengar lepas tu dier kata, dah nama budak-budak. Wah senang jer dier jawab. Aa erk. Dah nama dah budak-budak erm. Tak tau lahh. Uish. Tak rugi bergaul ngan kakak yang seorang nih. Nasihat tak pernah kering dari bibirnya. Pandai memasak, pandai menjahit, lagik pandai apa erk. Takper la abaikan.

Tikam dari belakang.

Erm mak pernah pesan kat aku dulu, masa aku dok asrama. Mak kata amalkan lah baca Bismillah 44 kali selepas solat untuk menjuahkan kita dari kejahatan Kawan dan Lawan. MasyaAllah. Erm. Sedih erk bila orang kepercayaan kita belot pada kita. Ahaks. Oleh itu marilah sama-sama kita amalkan. Yang paling ditakuti adalah apabila kawan menikam dari belakang. Tah ler. Sekarang aku dok kat library jer. InsyaALlah proses tarbiah pun aku lalui kat sekolah.

Kebajikan orang bawah.

MasyaALlah, semalam aku dapat pengajaran pasal ni. Baiklah aku akan cerita untuk titipan pada masa akan datang. InsyaAllah. Sekarang nih kami sedang sibuk menguruskan projek hari kantin disekolah. Erm. Oklah dipendekkan cerita, Kak Nie pun membawa kisah lalu disekolah lama. Sekadar mengisi pengalaman didadaku. Kak Nie kata, kita kalau jaga kebajikan orang bawah, InsyaALlah income kita dapat tak diduga. Erm kak nie kata dier pernah buat projek kat sekolah gombak setia. Kebajikan orang bawah dier jaga. Lepas tu masyaALlah income dier mencecah 10000. Itu dibawah projek Pusat Sumber. Kak Nie kata, kalau kita fikir untung dalam masa jangka pendek, orang bawah kita tak jaga, rexzeki yang kita dapat pun sikitlah. Erm, dalam usaha berniaga jugak lah, Kak Nie kata jangan dok fikir untung ja. Fikir kebajikan orang lain. Erm memang. Sejak aku bekerja ngan Kak Nie kat library tue, pernah sekali perut aku berbunyi. (Lapar kot) Hehe masa dok menaip, masa tu dier ada. Dier terus suruh orang pi beli ABC. Erm tak ker haru tu???. Hehe.

No comments: