9/15/2003

Abah mengelap motorku dengan pengilat, aku memerhatikan dari jauh...Ya Allah susah jer abah buat cam gitu, dalam hati aku kutuk diri aku, tau guna jer, basuhnya abah. Abah bangga motor tu dah berkilat, aku pun tanpa tungu lama-lama terus naik atas motor. Terima kasih bah sebab kilatkan. Aku keluar dengan tergesa-gesa kerana lewat dah masa tu. Jam menunjukkan hampir pukul 1200. Aku lewat kerana sebiuk menyiapkan buku ringkasan untuk dihantar. Terus memicit butang pada scooter lantas berlalu meninggalkan kawasan rumah,,,,, tiba-tiba..pinggggggggggggg Ya Allah kereta, aku cuba memberek tapi apakan daya mungkin kerana agak laju dan keadaan jalan yang agak basah aku terjatuhhhhhhhhhhhhhhMakkkkkkkkkk Aku memejamkan mata, aku terkejut lantas menangis, kaki ku sakit menyabakan seluruh tubuhku lemah. Aku terduduk kerana terkejut.. Lantas orang dari kereta belekang menaikkan motor aku dan letakkan pada tepi jalan. Orang dalam kereta didepan tuh keluar. Ada apa apa ker.Aku tak terkata, air mata mengallirr. sakitnya Ya Allah, cuba untuk membangunkan diri tapi Ya Allah sakitnya, aku dipapah ke tepi... air mata tidak berhenti mengalir. Muka cina tu macam bersalah, aku macam nak lupakan jer perkara tuh namun kakiku yang sakit tak membenarkan aku buat bergitu. Cina tu ajaq aku ker klinik, ingin menolak tapi kakiku begtu sakittt aku tak dapat tahan.. lantas mengikut cina tu ker klinik depan sana. Air mata terus mengalir.. aku tak baca doa kot tadikk masa naik motorrr. Doktor terus mencuci lukakku pedihnya tapi tak sepedih sakit kakiku..macam mana aku nak ke sekolah??? erm takper la aku cuba jugak gagahi...perlahan-lahan aku cuba berjalan, sakit ku tahan supaya sekolah dapat ku sampai. Hamdillah setelah luka dicuci dan ubat di beri aku cuba berjalan ke arah motor ku dan terus ke sekolah.. aku tak dapat menahan sakit, dalam bilik guru aku cuma mampu tertunduk menahan kesakitan. Salam Kak Zura tak ku sahut bukan kerna apa aku cuba sorokkan air mata yg mengalir kerana kesakitan itu. Tinggal aku keseorangan dalam bilik guru.. yg lain pergi bersantap, harik nih tak ramai murid kerana ada yg bercuti sebab UPSR...Cikgu Aris dan Ustaz Anuar terperasan keadaanku lalu menyuruh Kak Marlia memujukku, mereka cuba memjukku dengan menyangka aku ditinggalkan kekasih, sebak tak terkata waktu itu...Kak Marlia cuba pujuk bertanyakan apa yg terjadi..aku menoleh kearah bertentangan menahan sebak...Awak marah ngan akak ker??? kak Marlia cuba memujuk.. aku tak dapat menahan kesakitan lalu tanya pada Kak Marlia, akak tau tak mengurut?? tau lah sikit-sikit katanya.. Boleh tak urut saya,, kaki saya sakit nih tergeliat...terseliuh.. air mata mengalirrr, sakitt di urut oleh Kak Marlia, aku tahan.. Kak Marlia keluarkan angin, kurang sikit bengkak kakiku.. Kak Marlia berlalu setelah melihat kakiku kurang sedikit bengkaknya.. aku menunggu Kak Zura tuk pergi solat bersama. Kak Zura mengandung jalannya lambat, pasti dier boleh mengiring aku... Sebakk Kak Zura memimpin aku ke surau, aku terpaksa mengesot berharap pada kakiku yang kiri, bertahan pada satu kaki, ya Allah ermmm....bersambungggggg[ Mon Sep 15, 06:51:37 PM ]

Perlahan-lahan aku jalan..berbanding kak Zura aku lebih lambat,, selalu Kak Zura bergantung pada akuk, harik nih aku aku lak dipimpin dier..sedih..terharu pun ada..segar jer kak Zura hrik nihhhh ehehe. Nak ketawa lak.. takper la.. erm jalan-terus jalan sampai ke surau.. mintak stolong kak Zura ambiikan telekong dekat dalam loker tuh.. nak jalan kudrat tak mengizinkan.. Selalu *a tolong akak ambikkan telekung.. Harik nih Kak Zura tolong ambikkan *a telekung terbalikkk. Eheh dalam sedih-sedih tuh aku cakap kat kak Zura harik nih saya macam org ngandung erk kak. Jalan lambat.. kalahkan org ngandung lagik lambat jalan. selalu.. sabarlah *a kak Zura pujuk. Dugaan kat ko nih... Aku cuba solat berdiri biler hendak sujud Ya Allah rasa cam tak boleh nak bengkokkan kaki. Aku solat lagik sekali.. Kak Zura susurh aku solat duduk. menangis aku sat selalu saya solat berdiri sekarang..first time solat duduk..duduk bersila pulak tuh. Solat duduk ermmm ya Allah insaf aku sekejap... Insaf Ya Allah...Nih Org muda..kalau org tua lagik ler sakit ko.. aku cuba menyelami perasaaan mereka dengan apa yang aku alami sekarang...Ko duduk jer mana ko selesa..aku turur nasihat Kak Zura..duduk bersila boleh ker kak?? kak Zura angguk mengiakan...Syahdu solat dalam tangisan...Aku akan balas jasamu Kak Zura... dalam hati aku berbisik...sudah solat (solat duduk lagik cepat habis dari solat berdiri) aku terduduk sekejap tunggu Kak Zura habis solat... Biasanya aku ngan Kak Zura terus jer baring kat surau tuh lepas solat..borak-borakkk cerita-cerita..tapi lepas solat tu tetiba rasa cam harik tuh Kak Zura lak kuat dari aku lepas doa dier terus paling belakang tengok aku....lipat telekung dan bangun pergi kearah aku..pelik gak aku..dier tak baring..kesian kat aku kott...meh akak urut..akak reti ler sikit-sikit katanya...erm..aku tak bagik dier urut..sian sebab dier tuh ngandung kang berangin lak dier...Kak Jamaliah masuk surau..tengok kaki aku...nak gi tempat urut tak?? dier tanya aku.. Kak Zura bangun nak pi tanya Kak Linda kat mana tempat urut.. Terharu-terharu.. kali nih aku dah tak nangis dah..bila inagat-inagt balikk malu lak nangis.. cam budak kecik...aku baring sementara tunggu Kak Zura..risau pulak kat dier berjalan kat bilikkomputer jauhhhh licin pulak masa tuhhh dier dah ler ngandung...takper la..aku pesan kat dier hati-hati.. aku pun baringgg...Kak Jamaliah lepas solat tuh pi kantin tanya aku nak air apa.. aku kata air suam jer lah kak..dier beli keropok kami pun bersantap beramai-ramai dalam surau tuhh.. Lepas makan ubat aku tidur,, pasal tempat urut tuh aku tak gi sebab malas lahhh. takut tak jumpa carik lak.. kak Jamaliah kuar beli bandor ker apa tah kain tuh.. bubuh kat kaki aku..aku pun rehat lerrr sampai waktu asarrr.. Aku bangun nak solat...ish tetiba rasa nak ke tandas ler pulakkk aku pun pi ler ... Kak Penyelia petang nampak aku dari bilik dier(bilik dier terbuka) selalu aku jalan macam lipas kudung laju gilerrrr tapi harik nih mengesot-ngesot. dier tengok Kaki aku lalu tanya nak balik tak.. aku anggukk..aku tak cakap panjang sebab nak pi tandas... nasibbaik ler.. hamdillah takler sakit sampai tak leh ....masa nak solatuh kat belakang aku ada sos keropoll tertumpah lak.. Kak Zura ngan Kak Izzati lapkan... ish ish ish Betul-betul menguji aku... lepas lap sikit aku terus solat... dah habis solat.. Kak Zura ngan Kak Izzati kemaskan telekung aku..Kak Zura masukkan gak stokin aku..kami berjalan perlahan-lahan. Agaknya Kak Zura belas kat aku dier kata kat aku.. biar akak ambik beg ko kat bilik guru.. Ko tunggu kat depan.. aku kata tak yah aku parking motor kat belakang.. jauh ler kena jalan.. rasa nak org dukung jer masa tuhh sakit woooo.. Kak Izzati tolong aku start motor.. motor tu rosak tak leh start automatik kena guna manualll...aku pun undur dan terus berlalu...........begitu lah alkisahnyaaaa.

No comments: