9/22/2003

Bila kita dihadapkan dengan kesusahan yang berturut2 maka kita tak boleh kata bwh kita dizalimi oleh Allah nauzubillah......tapi begitulah bisikan syaitan apatah lagi musibah dan kesusahan itu berlaku dalam keadaan kita sedang dalam niat yang baik. Begitulah hebat dan bijaksananya Allah....dalam kita lalai dan kufur pada nikmatnya Dia tak uji dgn kesenangan kerana kebiasaannya kita lalai dan kufur masa kita senang dan lapang yaani kesenangan dan kelapangan itu sudah satu ujian. Bila kita dalam susah payah utk kembali betulkan diri, disitulah ujian datang bertimpa2. Tapi apa sangatlah kesusahan yang kita alami kalau nak dibandingkan dgn kesusahan dan penderitaan yang dialami utk org yang terdahulu dari kita yang Allah telah janjikan keredhaannya di dunia lagi? <--blog nummer

kata-kata yang serba sedikit mendidik jiwa nih agar terus tabah...erm.. Tadik bawak motor gi sekolah, memandangkan aku rasa bawak motor lagik tak guna sangat tenaga kaki kanan aku tuh..cuba tuk kurang tekanan kat kaki kanan supaya cepat kebah...Allah nak uji sebab Allah sayangkan aku..aku tau tu...Kuatkan iman aku Ya Allah...aku betul bawak makan angin tadik..serik tidak tergamak membiarkan badan nih terluka lagi..luka lama pun masih berkudis lagik...ermm..hati-hati ngan 40 km sejam..jalan licin..aku perlahankan..cuma aku rasa sedikit fobia bila ada kereta tau apa apa lah kat depan, belakang, aku takut sangat kalau aku kena brek emergency sebab keadaan jalan tadik agak basah..baru lepas hujan...Hujan itu nikmat...sampai kat kawasan greenwood..tum..Ya Allah perlahan-lahan tayar motor belakang jadik berat..aku pun rasa tak best..lalu aku berhenti...erm Ya ALlah pancit...bertenang-bertenang...cuba carik kedai motor terdekat...jalan punya jalan.. ngan kaki yang terasa sakit tuh...maka jumpalah kedai tuh..hamdillah..tanya dier ada jual tak tayar scooter, dier kata kenapa..aku kata pancit...ermm...blah blah..takper la..awak bawak motor awak kat sinih..pelan-pelan...mak oiiikena tolak ker..dekat tuh memang dekat..tapi rasa cam jauh motor tuh berat..lepas tu kaki aku rasa tak selesa...aku pun belanja lah diriku air tembikai...ehehe..sambil tolak sambil minum..ada org laki..aku buat kuat..kang tak pasal pasal..masa tuh kul 700malam...org tuh pun baiki.sampai kul 805..erm..hamdillah ler ada duit spare..duit kak izzati kasik hasil untung jual aiskrim..masa dok tengah baiki tuh lak..ish ada pakcik miang giler..pi letak tangan dier kat kusi aku..ish..nasib baik aku tak sandar...ngok tui hamdillah sempat sampai kat masjid..jam menunjukkan 815.erm pengajaran lagik yg patut dapat..lain kali kalau dah rasa lambat pi ler solat dulu..tak ler terkejar-kejar...ish..teruk betul aku..itu jer kot..bye..Ya Allah..

No comments: