11/02/2003

Ya Allah....serba tak kena sekarang nih....erm..tertekan ngan projek....ahaks..takper la abaikan..

Pengajaran dalam projek untuk tatapan diri pada masa hadapan..
Untuk mendapat yang terbaik bukanlah mudah..untuk menghasilkan yang cantik memerlukan tenaga dan masa..ish..ok dalam hal nih kekadang kita perlu minta pandangan org lain..tapi dalam masa yang sama..kita perlulah memenuhi kehendak kita...walaupun kita minta pendapat daripada org lain..tetapi..tidak semua pendapat itu perlu kita ikuti..walhal kekadang pendapat atau permintaan seseorang itu membataskan kekereatifan kita...bak kata seorang sahabat kepada kita...kita nih hidup seorang diri di dunia ini.apa yang kita rasa..orang lain tak dapat merasainya..walaupun mereka empati ..tetapi rasa mereka tuh tak sama ngan perasaan kita..Kita yang menghadapi..kita yang merasa..bak kata pepatah dulu..ambik yang jernih buang yang keruh..namun yang keruh tuh kekadang perlu diambil utk diperbaiki supaya menjadi jernih..air keruh kalau melalui proses penapisan dan sebagainya boleh menjadi jernih.......susah nak puaskan hati orang lain..kerana mereka adalah mereka dan kita adalah kita..mereka lain dan kita lain.. Untuk mendapatkan sesuatu yang sempurna perlu kepada percubaan demi percubaan..yang cacat kita baiki..yang perting adalah langkah pertama kita kan? Kalau tak mula mana nak dapat hasilnya...Bak Kata Kak Nie...org yang belajar menjahit...kena pakai baju yang dijahitnya..barulah dier akan rasa puas dan akan terus bersemangat..kalau setakat belajar dan belajar tapi tak aplikasikan robot argh tuh..

Hanya seminggu sahaja lagi...seminggu bersama kanak-kanak disekolah tuh...seminggu bersama kakak-kakak mantan ibu ibu orang kat sekolah tuh......sesungguhnya aku tak kesal aku tak kesal aku gagal masuk ipt secepat kawan kawan lain.. ya Allah terima kasih..kat sekolah tuh aku belajar macam macam..seronok berkawan dengan ibu ibu orang nih..banyak pengalaman..yang penting aku pun belajar cara org yang lebih dewasa berfikir...aku dengar luahan hati seorang ibu..baru aku paham bagaimana perasaan seorang ibu...aku pun dah pandai masak sikir-sikit..yang mana benda nih ler aku paling kantoi dulu...asas asas menjahit baju baju macam mana nak potong baju kurung..buat seluar slack pun aku tau...basic ler..aku tengok kak nie ajar kak asiah harik tuh..aku tumpang sekaki....belajar buat kek..banyak banyak...ilmu bersama mereka..mereka tarbiyah aku..mereka nasihati aku..mereka ajar aku...mereka tak akan aku lupakan InsyaAllah..

Sekarang nih aku sedikit tertekan...tertekan dengan keadaan..mungkin kerana peperiksaan tuh kot..takper la..kita tengok nanti macam mana..pergi uitm langsung aku tak prepare apa apa..InsyaAllah 2 tiga harik lagik kot..kena ambik ic..kena buat pemerikasaan doktor..lagik apa erk..tah beli benda benda asas tuh ler..aku rasa setakat nih jer kot.. Maaf ler salah dan silap..Wassalam.



No comments: