12/10/2003

Ilmu yang ada padaku

Umpama mencelup satu jari ke dalam air laut

Apa yang terlekat di jari itu sajalah ilmuku

Sedang yang tinggal melimpah ruah lagi

Tak terkejar..


Mutiara Laut

Ilmu itu bagai mutiara di laut

Kalau air laut dijadikan pena untuk menulis ilmu Allah

Ia akan kering dan masih banyak lagi yang tak tertulis


Assalamualaikum..

Aha tetiba rindu hendak menulis...erm..rindukan semua rumah..makanan mak..erm sedih ler..eheheh...
Erm..aku tak leh sedih kan..aku yang pilih hidup cam ginih..takper la tak lama pun...dalam 2-3 bulan aku akan cuti..ye haaaa...InsyaALlah..erm..baru lepas kuiz.
Semalam genap aku sebulan kat sinih..sekejap masa berlalu meninggalkan aku....tok tik tok tik dah sebulan erk..Sebulan gak aku memendam rindu..ehehe nak luah tak reti..luah dalam blog jer lah..ehehe..takper la..anak sulung mesti tabah..chewaah..ehehe....ish kalau nak citer pasal rindu memang tak terkata kan..teringat masa duk rumah tuh cam aku nih useless..banyak benda aku leh buat tapi aku tak buat...takper la..hamdillah aku dah rasa...lepas nih jangan buat lagikkkk..hargai ler semua orang..ehehe...
Minggu lepas pergi rumah mak de ngan ayah de kat kerteh satu..ermm terlepas jugka tension aku sekejap dapat jumpa mereka pun jadik ler..balik kat sana aku makan pedas pedas puas-puas..ehehe duduk kat sinih bermakna anda harus makan ccara sinih.manis sikit kat sinih tapi alhamdulliilah masih boleh makan.anyway pergilah sejauh mana anda tak kan sama ngan masakan mak anda..hu hu hu.ermtengok makde teringat kat mak aku..sedih...erm kuar jugak ler air mata dari jiwa yang keras nih..Aku jarang tepon rumah takut tak tahan nangis.ehehe..dah besaq panjang pun nangis..erm takper la.Erm.. aku paling sedih bila aku teringat kat si darwish ngan si danish..ermm sedih..so baik tak payah ingat kan..kang tak jadik aku dok sinih lelama.mesti dah besaq panjang dier bila aku balik nanti erk..Moga anak aku dua org tuh sihat walfiat..biar jadiq huffaz...amin...

Aku tiap-tiap harik mandi hujan kat sinih sebab malas heret payung dan pasal tertinggal payung.kat sinih senang jer kalau nak tau hujan ker tak...kalau (tak tau betul ker tak) kalau bunyi ombak kuat tuh kan..ha mungkin akan hujan...Aku terlupa nak bawa webcame..klaau tidak boleh tangkap gambar laut tuh kan yang kat depan uitm jer.Takper la..cam dah lewat jer..nak balik lah..erm..Wassalam. Maaf salah dan silap.Wassalam

No comments: