1/03/2004

assalamualaikum...
setelah lama menyepi kini aku ambik/curi masa untuk tulis walaupun sok ada kuiz..sebenarnya aku kat cc kat dungun sementara tunggu spec yang tak siap lagik..janji kul 230 tetiba kul 400..satu jam setengah ker aku nak tunggu..maka aku ambik keputusan pergi kat cc..boleh membaca..boleh jumpa kekawan lama yang aku tak jumpa..rindu..mak tepon tadik...Darwish dah pandai panggil nama aku..mesti dieroang kat umah tuk dok sibuk ajar NA NA NA kat darwish kes kes kes....rasa cam darwish dah pandai cakap jer...

Dalam aku menyepi nih banyak perkara telah berlaku dalam hidup aku...sebagai pelajar...sebagai manusia yang lemah..dan the letest aku terkantoi solat subuh...erm astagfirullahalazim..<--bagik tau kelemahan kat korang..takperla..biar aku malu...ermm..

memula..cuti krismas...memula aku rancang nak gi kuantan..leh jumpa kak izzah..janjinya begitu sebenarnya tapi...erm cam mana tah hati aku tergerak pergi kem anjuran GPMS..masa kat kem tuh tetiba aku sakit perut cirit birit..erm..Ya Allah teruk perasaan aku masa tuh...sedih teringat kat umah..dan macam macam lagik..sebenarnya aku tak pernah cirit birit cam sampai teruk cam gitu sekali...kalau yer pun..lepas minum teh pekat..hamdillah aku dah tak sakit..erm...tapi aku yakin..aa asbabnya Allah aku bagik aku sakit mas akat kem tuh..aa hikmahnya..cuma..tah susah nak cakap keadaan aku masa tuh......Hehe ternangis dalam tepon cakap ngan kak izzah...(aku tepon dier mintak maaf sebab tak dapat pergi kuantan...masa tuh aku rasa bersalah giler ngan dier sebab janji nak gi kuantan jalan ngan dier..tapi aku gi kem kat setiu tuh)....ahaks benda-benda nih jadi peringatan kat aku..aku yang selamanya nih kuat..chewaah kebal terhadap benda -benda yang menyakitkan nih kalau Allah takdirkan aku sakit pada masa dan tempat sekian...maka aku akan sakit...Allah uji aku kat situ tapi aku ternangis lak..macam tak rela....ehehehe.

erm..masa sakit ler baru kiter tau sapa kawan kiter...erm..anyway..banyak aku dapat...ok ler...sebelum aku pergi kem tuh ada peristiwa lagik...yang aku rasa aku macam tak setuju..

Erm..22/12/2003...tarikh nih masih tersemat..harik tuh ler aku main msg ngan kak tun..aku kata kat kat kak tun kalau saya kat uia kan best..sebenarnya bukan saya tak redha saya berada kat uitm...bukan saya tak rela...saya rela dan saya rasa bertuah..kalau adik saya yg baru habis spm tuh saya akan nasihatkan dier ambik dua u ajer sama ada UIA atau UITM..pensyarah kat sinih bagus bagus..aku respek...cuma masa tuh saya kurang setuju satu benda..erm...(sekejap aku..sekejap saya)...erm masa 22/12/2003 tuh ada sambutan hari raya peringkat kolej..ahaks..pengarah benarkan...budak-budak lelaki naik kolej perempuan dan budak perempuan leh masuk kolej lelaki...erm....130-330 lelaki pi kolej pompuan...330-530 perempuan gi kolej lelaki..alasan dier..kiteer perlu positif..dier bagi ibarat..kita tak yah ler bangun pagi kalau kita fikir negatif cam ginih..kalau aku bangun nanti kan aku jatuh..and so on so on...so dier kata kena positif..dier kata kalau benarkan lelaki pi tempat perempuan lelaki leh tengok maca m mana perempuan kemas bilik mereka...Erm aku lepas perasmian tuh cepat cepat blah..melarikan diri kat dungun makan KFC eheheh...Tapi aku terperasan ada sekelompok org pakai tudung labuh yg memerhatikan tingkah laku kami..erm...mungkin diorang risau..atau aku tak tau..aku nak tegur aku malu..tapi harik tuh aku terjumpa SOMETHING lah yang membuatkan aku suka dok uitm nih..banyak cabaran dan dugaan....dan kalau kita pandai carik lubang..mesti ada sumber kat lubang tuh..ahaks ahaks..moga ALlah permudahkan...

Erm dan yg buat aku best duk uitm dungun nih sebanya tempatnya lawa..hamdillah...dan pensyarahnya baik-baik..pak kata tok..negeri islam...yer yer tok ana setuju tuh..cuma ana jer tak tau lagik atau tak pandai carik....

No comments: