1/26/2004

Salaam. Lama tak menjengah masuk..curik masa yang ada sikit nih..Itupun atas word dahulu kerana server kat sini tersangat ler menguji jkesabaran kalau nak bukak. Website….

Erm…masa berlalu pantas..kawan-kawan kat luar negara yang pulang bercuti dah pun kembali semula ke kampus…tanpa aku sedari cepat nyer sangat masa berlalu..terlalu padat masa sampai baru tersedar..masa begitu berharga sekarang….ermm..baru-baru nih cuti…khamis jumaat sabtu..malam rabu takder kelas..habis kelas petang rabu aku gi dungun ngan kawan cari apa yang patut, tak sangka aku dapat apa yang tak patut…ehehe..takper la biar semua tuh jadi pengajaran..walaupun rasanya geram tuh sehingga hampir merobek hati nih..eheheh..ingat ke nak kedungun nak tukar kasut sukan….yang tapak tuh dah hancur…mana tak hancur sejak tingkatan empat lagik aku pakai kasut tuh…J..

Malam rabu lepas catat sejarah tuk diri aku..ehem..sempat ker tak nak naip nih….
Lepas gi dungun tuh aku terbaring kat katil kepenatan…tetiba dapat satu panggilan telefon dalam aku “kemama”hehehe ter apa erk terkapai-kapai agaknya..tak sedar antara reality atau mimpi…”kak I*a salma nih..””salma mana pulak…”ala salma bk tuh..bk(bakal komander)..”akak tak gi meeting komander
ker??”ha meeting apa”…Ya Allah marahnya aku memalam dalam kepenatan tuh ada meeting komander…ehehehe…aku pun capai apa yang patut gi ler kayuh basikal gi meeting…mak oiii..penat giler..mana tak penat..penat kena marah ngan cina bata sebab aku beli masa dier nak tutup kedai..dier nak sambut tahun baru cina..ha nasibler..aku customer..last-last aku terpaksa pakai kasut lama tuh jugak..takper la..ada hikmahnya tuh…Dalam hati nih aku hanya teringat surah al-baqarah:”Allah tak kan bebankan hambanya melainkan hambaNya itu…mampu..yer..selalu kalau dalam keadaan macam nih aku cuba ingatkan janji Allah tuh….dah dapat call darik adik tuh..aku pun cam org tak betul yang baru bangun dari tidur pergilah meeting..dah ler aku sorang datang lambat…tetiba KOMANDER yang sedang mempengerusikan mesyuarat tuh panggil aku dok depan sambil tersengih-sengih…
.KOMANDER TUH: baru sampai? Awak tak tau ke ada meeting?
Aku: dalam hati jer la…eeee mana ler aku tau..tuh pun nasib baik aku datang tau..dah ler malam..kayuh basikal memalam sesorang..kalau org lain aku for sure diorang mesti terbaring lagi atas katil terus tidur…Tapi aku senyum2 jer. Mana leh cakap maacam tuh..Kang orang cakap tak respect lah kan..ehehe..
KOMANDER : Duduk depan…Awak tau tak…
Aku: ler tau apa pulak..(dalam hati)
Komander tuh: Adik adik awak yang lain dah pilih awak jadi KAK LONG
Aku : ceh..ingat ker pebeda..
Komander tuh: Awak tau tak tugas kak long…(dalam BK)

Bla…bla..sejak tuh ler aku jadi kak long dengan adik yang ramai sekali iaitu seramai 32 orang..aku abang long dan 32 orang adik…

Erm memang penat..tapi kasih sayang antara kami mula bercambah dari kesusahan-demi kesusahan yang kami lalui saban minggu..berperang dengan fizikal dan mental..berperang dengan pelajaran..dan semua tuh sekali ler..paling aku tak leh lupa memula tuh kena bumping atas tar panas…9 kali…uish rasa cam apa tahj..panas..sampai bila aku lalukan air baru ler rasa sejuk..masa tuh ler kita tau.,…Kalau api neraka cam mana..yang sikit tuh pun kita dah cam nak nangis…ehehhe

Masa kami seperti biasa 645..sampai kul 8 lebih then start kawad dari kul 9 sampai kul berapa tah..ok ler nak berenti ler..wassalam.

ok sambung..hu hu hu...hari khaMis cam biasa dan malam khamis tu cam gempak sikit..hu hu hu jalan 6 kilometer tuh..tapi alhamdulillah semua berjalan lancar.......dalam kesejukan berlari berjalan...aku rasa cam tapak kasut aku cam dah hancur hancur...tapi takper la..jalan ler la..hamdillah..tak rasa penat sangat sebab saiko sangat..ramai kan..so tak ler rasa penat sangat....

KeKAKLONG aku tersangat ler menguji aku...erm....bila tetiba aku terpaksa jadi kakak..teringat adik-adik kat umah...aku biasa garang jer ngan mereka...heheh...tapi dah tak garang dah..tah...kalau adik-adik aku..aku nak mereka belajar dari kesusahan..aku nak mereka berdikari...ermm.....tapi tak kan aku nak buat cam tuh kat "adik-adik" aku yang seramai 32 orang tuh...hu hu..Ya ALlah..betul-betul menguji aku...selama nih aku hanya jaga diri aku...selepas nih aku kena jaga 32 orang tuh...setiap kali nak program kena bilang cukup ker tak...selalu kena marah ngan "MAMA" kita orang ada MAMA Ngan 3 orang PAPA yang terdiri daripada komander-komander tuh yang latih kitaorang..biasalah mereka tuh telah dibahagikan ngan tugas..ada yang terpaksa jadi garang...bengis..suka kenakan kitaorang...tapi ada jugak watak "mama" ngan "papa" yang nak dengar keluhan kitaorang....huh betul betul mencabar....takper la..belajar pelan-pelan...alhamdulillah..setakat nih semuanya berjalan dengan lancar....aku masuk benda nih pun bersebab....kekadang aku terfikir kenapa aku nak susah-susah cam ginih..assignment yang boleh dibuat dalam masa 3 hari aku terpaksa buat dalam masa 2 jam jer...tapi..kat sinih aku betul-betul belajar manage masa..alhamdulillah....

Rasanya sampai kat sinih jer...erm...doakan aku semua...doakan agar aku tetap istiqamah ngan niat aku....Dengan lafaz bismillah...aku akhirkan coretan aku untuk masa ini...Wassalam




No comments: