2/17/2004

Assalamualaikum Warahamatullah hiwabrakatuh...Apa khabar semua???
Terasa nak menulis walaupun sebenarnya takder idea...takper la...bantai jer la apa nak tulis ...eheheheh..dah tuh benda tak kelakar ketawa...takper terus jer ketuk keyboard nih nanti aku akan ingat ler apa aku nak kongsi..ngan korang....

Sejak kebelakangan nih aku akui memang aku macam tak betul sikit....basikal hilang...spek pecah.....kena selesaikan macam macam hal termasuk lah hal akademik aku.....Memang macam nak pecah kepala aku minggu lepas....mana taknya.....balik dari latihan pukul 12 pagi...terus pergi bilik kawan nak siapkan assignment...samapai kul 3..cam tul lah...kul 645 pagi kena tersadai kat depan pandai tenggol untuk PT....aku macam orang tak betul...tidur aku tah kemana....assignment aku tah kemana.....tah...semua tuh salah aku...aku dah tau ada latihan setiap harik cuti,.,,kenapa aku gatal lambat siapkan assignment....TAPI....alhamdulillah semua nyer berjalan seperti biasa...sekarang nih...spek dah ada..basikal dah jumpa(pancit)...cuma aku tak berapa nampak dalam kelas..spec tuh macam kurang power...itu ler apek tuh...sekarang tah macam mana...aku dah kata power aku 175 dier kata 100 jer...sekarang aku tak nampak...takper la...asala nampak sikit-sikit...kang aku nak tukar aku lak dah takder masa....kang jadi macam minggu lepas...takl nampaksatu habuk pun tulisan kat white board...tapi kan...aku dapat susah tak nampak tuh kan...aku dapat ler rasa skit sikit...cam mana lah orang buta yer...diorang tuh langsung tak nampak apa-apa...well terima seadannya...ada hikmah kejadian sebaliknya InsyaAllah....

Siapa suruh masuk komander
Kalau tau cari penyakit...
Orang kata lebih baik balik...
Tak kena marah tak kena jerit....

Yang pertama pelajaran kawad...
Sampai aku pun sudah tak larat...
Hentak kaki sakit tulang belikat..
Nafas aku pun tersekat-sekat...

Yang kedua kena displin..
(aku tak ingat..blur......



Yang ketiga kenalah peka
Dengar apa yang tuan kata..
Kalau tidak semua kena...
Guling-guling biul kepala.

Tapi kami tetap berbangga...
Walau apa pun yang orang kata..
Asalakan kami bawak balik piala,,,,
Asalkan kami jadi juara......

InsyaALlah....

Kenapa aku masuk komander...?? AKu dera diri aku macam orang bodoh...???Aha...yang pertama kerana kepantingan diri..susah juga aku nak buat keputusan nih....sampai aku berfikir berkali-kali...boleh aku balance masa aku ngan akademik???Larat ker aku...Kaki aku kan macam sakit sebab accident dulu???Tak tau macam mana...Allah bukakkan hati aku masuk benda alah nih....Sebenarnya aku ada lagik satu sebab aku masuk kawad nih...Satu sebab yang besar....yang aku kesal aku tak dapat lakukan walaupun aku diberi kuasa sebagai KAK LONG...orang yang penting juga selepas...papa..mama ngan abang long....Aku nak masukkan elemen dakwah..last last aku rasa diri aku yang makin jauh dari mereka..jauh dari niat aku.......aku gagal sebenarnya..sebab aku kurang sabar..melayani kerenah mereka....Kalau korang paham perasaaan aku...Sukarnya untuk berlaku adil kepada setiap adik-adik...susahnya nak buat mereka terima aku dengan seadaanya...susah....

Erm....aku nih sebanarnya seorang yang senyap...jarang bercakap...kurang bertegur....kalau orang tak kenal aku mesti diorang aku sombong...aha biasalah tuh....tapi dari benda benda macam nih aku belajar banyak benda...AKu jadi kuat kerana mereka....Semangat aku semakin kental..kerana aku kasihkan mereka...Apa mereka tak paham????

Tapi aku perasan...ada adik adik yang semakin rapat dengan aku..ada adik adik yang juga semakin jauh dengan aku..puas dah aku cuba dekatkan kembali jurang aku..tapi aku tak dapat menipu diri aku...kekadang aku tawar hati bila mereka mengumpat sesama sendiri....sanggup mereka makan daging adik-beradik mereka???sanggup...apa mereka tak da perasaan seperti aku???apa mereka tak da perasaan sayang yang aku cuba cambahkan dalam diri aku???Aku pun susah nak sayang orang....melafaz kata sayang...memeluk adik adik yang lain....sedangkan perkataan..MAMA pun aku susah nak sebut,.....senang jer..turunkan ego...semua masalah akan selesai...aku boleh sayang korang sepenuh jiwa aku..kenapa korang tak leh sayang adik beradik yang lain sepenuh jiwa korang.....Kita betul betul PELAKON..tapi aku dah tak berlakon.....

Aha apa yang aku cuba cakapkan nih>>>apa HA..aku cakap benda yag korang tak paham...hehehehe...:D

Semua nih akam berakhir...InsyaALlah awal muharaam nih bersamaan 1 Muharram...22hb22004 aku digradekan..walaupun lewat seminggu dari tarikh sebenar...Aku rasa masih belum terlewatkan untuk aku membetulkan apa yang tak betul pada diri aku dan pada diri adik adik yang lain..masih belum terlewat kan????

Takper la...kepala mulai pusing..lama sangat hadap komputer kot..cuma indah sungguh kenangan jumaat lepas..13/2/2004....huh mencabar sungguh..kita org panjat bukit..turun bukit....lalu laut....tapikan sebab masa balik tuh macam ramai tak larat nak panjat bukit...maka komander tuh pun arahkan kami menysuri pantai...tapi tak sangka..jalan yang mudah sebenarnya payah...bisa mengorbankan nyawa tau...eheheh...ala balik tuh terpaksa panjat batu yang ada tepi laut tuh....takder safety punya tali...kecut juga aku..aku yang berani nih pun TAKUT.....jatuh...kalau jatuh...akan dihanyut air laut...MasyaAllah...barulah masa tu kita tau...ajal kita Allah yang tentukan...Barylah sibuk-sibuk nak ingatkan TUHAn....masa senang...lupakan..Astagfirullahalazim...Alhamdulillah...semuanya selamat....selepas memalui batu yang licin dan agak merbahaya tu...komander tuh ambik keputusan panjat bukit semua...kami akur...kami rela panjat bukit turun bukit daripada ikut jalan bahaya begini....seterusnya kami berehat...sbeleum sampai..ada yang bermain laut diTELOK GADUNG (badget 10 mint nak sampai UITM DUNGUN)..walaupun penat...semua main....ada yang terlentok tidur atas batu...aku cuma duduk kat gigi air laut....cemburu jugak tengok dioran main air....Tetiba ...ombak kuat...aku hanyut....rasa macam....Ya Allah...nak mati..aku penjam mata...rexeki untuk aku hidup ada lagi....Alahamdulillah....ada jugak 2 3 orang adik adik yang terdiam lepas diwa ombak..mereka sama-sama duduk ngan aku kat gigi ombak.....Nak menangis aku tengaok muka mereka....Taubat dah kak...serik dah kak....tak mau main dah saya.....sedih pulak aku tengok...pedih tertelan air laut...Sakit hiodung aku...

Takper la...aku nak kuar...sat lagik pak bilal yang hensem nak azan...kes kes kes.....moga korang bahagia....Doakan aku yer...Assalamualaikum....End


No comments: