2/01/2004

Pergi..tak pergi...akhirnya fikiran aku 'pergi"....
Aku teringat...tiba-tiba jer aku teringat pada kawan aku...teringat pada soalan kawan aku yang membuatkan aku terkedu sebentar..persis halir lintar menikam hati....lama aku termenung sehingga membawa ketidaksedapan hati...mungkin mereka yang bersekolah agama takder masalah dengan benda..mungkin yang lain tak merasai apa yang kawan aku rasai...
Kawan aku : Aku nak mintak pendapat ko sikti boleh?
Aku : Aha...kenapa
Kawan aku : Aku ada masalah ngan roomate aku..erm sebenarnya bukan masalah tapi tah aku pun tak tau?
Aku : Apa dier?
Kawan aku : Kalau ko lah, ko buat apa kalau budak dalam bilik ko tak sembahyang. AKu sedih wei...diorang tak nampak aku sedih..kekadang aku menangis dalam hati..seksa jiwa aku...salah aku jugak....tapi kan ...
Aku: Mana ko tau dier tak sembahyang..Ko tak nampak kot...:D
kawan aku: erm...aku bukan nak burukkan kawan aku..Aku citer kat ko nih pun sepatutnya tak perlu..sebabnya ia rahsia antara kawan aku ngan aku kan? tapi aku dah tak tahan..aku mahu penyelesaian yang bijak..yang menguntungkan aku dan dia..Nanti kat akhirat dier takder lah nak salahlkan aku sebab tak suruh dier tak sembahyang.
Aku: Abis tu?
Kawan aku: Erm aku rasa bersalah jugak...tapi kan...aku sedih diorang takder pulak nak pesan kat aku suruh kejut solat subuh...kalau nak kek kuliah ada pulak dierorang pesa..sakit jiwa aku wei...
Aku: Ko kejut jer lah dier..solat...
Kawan aku: Ish ...diorang bukan tak sedar..aku sebolehnya buat bising pepagi tau..dan diorang tuh bukan tak terjaga dek bunyi jam loceng diorang...aku tengok handphone pun dieronag kunci alarm..bila dah lewat nak gi kuliah...tau pulak dirang nak bangun...
Aku: ermmmmm
Kawan aku: Bukan aku tak nak kejut...aku intai jugak diorang pepagi..dieroang ada bergerak...ermm..aku ..malas nak kejut sebab diorang tuh...bukan tak terjaga...tapi tak nak? Ko paham Ker?
Aku: Ko kejut ajer la..at least dah lepas tanggunggjawab ko.....
Kawan Aku: Dah tuh waktu lain tuh cam mana? Diorang bukan tak tau..kekedang asar tuh....tah ler...aku susah nak cakap...takper la wei...aku nak pi kuliah dulu..maaf ler..terlepas kat ko....
Aku: ermmm takper la wei..nanti kita boincang lagik yer..assalamualaikum

Kalau korang macam mana??? Korang akan buat cammana erk??Jawab lah insan yang baca blog aku..sekarang masalah nih jadi masalah korang jugak..sebab korang dah tau.......................................................................................

No comments: