3/23/2004

Alangkah beruntungnya diri ini dan tiada lagi yang untung andai

aku menjadi seperti Rabiatul Adawiyah, hanya aku dan Dia sahaja....siang aku mengingatiNya...malam aku tidak sabar untuk menghampiriNya...
Indah rasanya perasaan ini...untung sungguh rasa diri ini..andai aku seperti Rabiatul Adawiyah..kekusutanku kugambarkan kepadaNya..kuujukan kepadaNya....kerana aku tahu Dia tidak akan mengecewakan diri ini....Cemburu aku pada Rabiatul Adawiyah..bilakah aku akan jadi sepertinya..tangisku..senduku...hanya kepadaNya....

Usai usia ini..hari demi hari...saaat demi saaat berlalu....adakah akan ku sampai ke tahap Rabiatul Adawiyah...adakah pengharapan seperti Rabiatul Adawiyah....pengharapan kepada Yang Suci...kepada Yang Memberi Harapan?.....

Sudahlah diriku...kau mahu seperti Rabiatul Adawiyah...kasihnya suci..pengharapannya tulus hanya kepada Yang Satu...sedangkan aku...mengharap kepada yang berharap....

Kenapa aku tidak seperti Adawiyah??
Manakan tidak..kau tidak akan sama seperti Adawiyah kerana apa yang kau buat tidak seperti Adawiyah wahai diriku...dirinya menghampiri sedangkan engkau
menjauhiNya wahai diriku...




Cinta kudus akan terus bertakhta...bersemi mewangi dijiwa
bagai butir permata yang indah..terang sinarnya malam
senja..Iman dan takwa saksinya...Bagaikan air yang mengalir
tanpa akhirnya...(brothers)

--------------------------------
Kasih sayang itu tali...
Kasih sayang pengikat diri...

masih tidak jemu mendengar lagu itu...iyer..kasih sayang pengikat kita...kasih ibu mengikat kita pada janji kita pada ibu kita...kasih sayang pada keluarga mengikat kita mencintai keluarga..lantas tidak mahu menghampakan keluarga.....Rindu aku pada keluarga...:D erm..Dulu ramai...sekarang tinggal....cintailah keluarga anda..itu message sebenarnya...hehehe...itu lah masa ada digaduhkan..masa tiada dirindukan..sekarang dah terkan kan kan..hehehe...

:) memula nak ucap alhamdulillah, syukur pada Allah selamat sampai...sebenarnya aku petang tadi baru hantar adik ker gombak...adikku yang paling bising...kalau tiada dia rindu pula...:D adik adik....(sedih lah pulak)Takper la...aha..abah ngan mak takder ke terengganu ada urusan..(belum jumpa mak ngan abah lagi sejak balik bercuti) Adik yang sorang ni manja sedikit...bukan manja bagaimana....entah lebih harap pada keluarga sebenarnya...sedih juga dia agaknya..bukan senang mahu ke main camp...tapi mak ngan abah tiada pula untuk menghantar...terpaksa ler dier kena buli ngan aku untuk suruh aku hantar...ehehhe...alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar...janji mahu bertolak dari rumah kul 8 tapi..ada "kerja" sikit dirumah kena selesaikan....selepas urusan selesai...urusan perut...dan sebagainya berjaya disettlekan...alhamdulillah selamat bertolak 4 jam kemudian dari jam yang dirancang..hehhe...takper la....dalam perjalanan yang lewat dan relaks tuh...tetiba aku terlajak..sepatutnya aku belok kekiri tapi aku terus..confius ngan sign board tu...tah...nak jadi hal...nak cari patah balik hampir makan masa...lalu lebuhraya karak..tinggi ngan keter yg tak check airnya...tawakal jer masa tu...seram gak...semua perempuan dalam kereta..aku lak dah lama tak bawak keter...hehe...namun alhamdulillah..tiada apa apa berlaku..syukur pada Allah..masa dalam keter tu..aku,kakak aku..darwish, danish ngan adik aku yg nak daftar tuh...Senyap jer aku drive..heheh takut....sampai-sampai parking penuh..tapi alhamdulillah ada tempat kosong...ada hikmah setiap kejadian InsyaAllah.....mak dah pesan kuar awal...degil ....kata emak didalam telefon..hehehe...









No comments: