3/20/2004

Kasih sayang itu titi
Kasih sayang penghubung hati
Kasih sayang itu tali
Kasih sayang pengikat diri

Dari kasih timbul simpati
Dengan sayang ada persaudaraan
Kerana kasih ingin berbakti
Saling sayang maaf memaafkan

Kasih sayang itu baja
Kasih sayang penyubur jiwa
Kasih sayang itu penawar
Penguat cinta penghapus duka

Kasih manusia sering bermusim
Sayang manusia tiada abadi
Kasih tuhan tiada bertepi
sayang Tuhan janjinya pasti

Tanpa kasih sayang Tuhan
Tiada simpati tiada persaudaraan
Tanpa kasih sayang Tuhan
Tiada bakti tiada kemaafan

Kasih sayang itu titi
Kasih sayang penghubung hati
Kasih sayang itu tali
Kasih sayang pengikat diri

Kasih sayang pada semua
Kasih sayang sesama kita
Kasih sayang oh dunia
Moga selamat di akhirat sana


Salaam. Terpikat dengan lagu ni. Tetiba sahaja hati ini tersentuh mendengarkan lirik hasil tulisan kumpulan raihan ini. Kita kasih kerana Allah bertemu tidak jemu..Berpisah tidak gelisah...Hati ini akan merelakan semuanya kerana Allah.. Tetapi jika kita berkasih tetapi tidak kerana Allah maka meranalah diri kita..Sayang tidak bertempat..Heheh macam aku kot..Berpisah aku gelisah.. Sah aku tidak sayang kerana Allah.. Aku pernah buat eksperimen...Cheewah...contohnya cam aku ngan kawan rapat aku...Aku dok sibuk-sibuk fikir dulu cam mana kalau kami dok jauh.....sambung nanti nak pi pasar tani...

ok sambung...aha...masa memuda dulu kan aku ada best pren...masa tu kami kalau buat kerja mesti sesama..tak leh berpisah..cheewah...lepas habis sekolah aku dah risau...nnati cam mana dier takder...sedih lah erk....erm...tapi biasanya ok jer lepas tuh...takder apa apa...memula memanglah rasa lain...tapi boleh dilupakan InsyaAllah..heheh....jumpa kawan baru..lupa kawan lama...ish ish ish...hehehe...itu jer kot...InsyaAllah...kalau kasih kita kerana Allah bukan kerana yang lain..InsyaAllah ia akan berpanjangan...ameen....

No comments: