4/18/2004

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh.
Alhamdulillah...segalanya berjalan lancar...walaupun ada yang tak terdaya aku buat...ada kalanya terasa pedih mengingatinya....

Banyak benda yang berlaku..banyak peristiwa yang berlaku..aku bukan manusia yang sempurna akhlaknya..aku manusia hipokrit..aku pandai berlakon..hahahahah...Ya Allah pedihnya hati ini..lesunya iman ini...Ya Allah............

Bertolak ke Dungun 5 hb...bas yang sepatutnya bertolak pukul 1000 sampai pada pukul 1100 lebih...rasa tawar hati yang telah menerajui hati bertambah-tambah...rasa ingin pergi tiada lagi...masakan tidak..terpaksa korbankan keluarga..mujurlah mak memahami.....aku dah berjanji..maka aku terpaksa pergi....

Sampai disana lewat petang..hajat mahu kekedai gunting rambut terpaksa aku abaikan..lewat senja..bimbang keselamatan diri...lalu aku terus pergi beli barang keperluan diri..dan coklat tidak lupa untuk "mama" ku..upah kejut subuh semasa di kampus dahulu...

lebih kurang pukul 7 lebih sampai di Uitm..sempat berborak dengan pakcik kereta sapu..berbicara tentang keadaan uitm...sebab aku sempat kekedai kaset membeli kaset dehearty...<---dont know the wright spelling...cina kedai tu tanya aku..u nih dari mana..aku kata dari kl..ada kem...di dungun..cina tu tanya bila habis cuti? Kenapa aku tnaya...dia kata DUNGUN SUNYI..hahaha..dungun memang sunyi kalau tiada pelajar Uitm memeriahkannya..bijak jugak kerajaan memajukan ekonomi.....
abaikan soal itu...naik kereta pakcik tu...tanyakan betul ker dungun sunyi..aku pula risau kat diorang peniaga peniaga kat dungun nih...takder bisnes..diorang nak makan apa...tah....dan soalan aku berlanjutan sehingga ke soal budak pkn...apakcik tu bercerita tentang budak pkn..yang buat huru hara di dungun..tah aku tak tau..budak budak sekarang dah pandai mogok...(: korang nak tau ker? dari kolej aku ker tempat belajar lebih kurang 15 berjalan..meeka tak nak berjalan..lalu dimanjakan..bagikler bas ke mereka..aha persetankan hal itu...soalan aku berlanjutan ke soal pengundi hantu..betul ker pakcik tanya aku...dia kata tak....bebudak pkn tu...ngan pekerja..aku tak tau..pakcik tu yg kata....wallahualam..

sampai disana....adik adik sambut."kak long" terdengar jeritan gelaran yang diberikan kepada aku....uish....aku menyorok...hahaha...seronok gak ada yg rindu...tapi...hati aku tawar ketika tu...tader yg seronok...(;

Malam tu bermula kehidupan kami...siap siap..tak ingat dah aku buat apa..rasanya aku tidur kot...esoknya dikejutkan solat subuh...terjerit jerit mereka memanggil kami....hu hu hu..cakap slow slow apa salahnya..tak sesuai langsung....

3-5 kali pusing padang...50 kali lebih tampar lalat. 50 kali sit up..bumping .cukup buat otot aku tercabut....sakit badan..malam tuh aku tak boleh tidur..sakit seluruh badan....bumping atas tar panas jadi mainan...entah..apa yg aku buat nih??

nanti aku cerita balik....



No comments: