5/10/2004

Assalamualaikum

Blogger telah berubah cara. Aku bila lak nak berubah?




Trajedi Satu.

Aku : Lepas Zohor lah kita pegi. Kang kat makro tu susahlah.
Diorang : Ok
Mak : Lina. Bangun dah zohor.
(aku tertidur sambil tunggu Zohor. )
Dan aku kemengantukan memandu kereta.
Aku : Alamak ajis. Aku terkunci kereta. Kunci kereta kat dalam. Enjen tak mati lagi. Lampu terbuka. (Dengan tersengeh-sengeh buat muka kesian)
Ajis : Laaaa
Aku : Ko tepon kak ita lah suruh hantar kunci.

Aku tersengih dan tersengih. Apa yang aku fikir erk masa tu? tah..
Kak Ita : Ko teringat ke sidia ke?
Aku : Terus senyum dan terseyum.

Aku tak fikir apa. Cuma sejak kebelakangan ni aku asyik terfikirkan hal mati. Dan paling aku sedih, aku tiada apa apa yang best nak bagi kat Allah. Manisnya kalau cinta aku pada Allah melampaui segala-galanya. Hem

Trajedi Dua

Suatu hari
...dihari sukan sek keb gombak 1.
Elcy : Assalamualaikum. Cikgu dah tak mengajar lagi? Cikgu buat apa sekarang. Kenapa dah tak mengajar?
Aku : Saya sambung belajar.
Elcy : Kat mana?
Aku : Kat trg.
Elcy : Ni sapa? Anak cikgu ka?
Aku : Ni Drwish. Anak sedara. :)
Elcy : Cikgu nanti kalau ada apa apa kat sekolah nih datanglah.
Aku : Aha insyaAllah.(terharu terharu)Awak ambil la no telofon saya. kalau ada apa apa masalah call ya.

Dan semalam hari Ibu...
Kak Ita : Lina telefon. Anak murid ko.
AKu : Sapa pulakkk ek?
Kak Ita : tah dia cakap nak cakap ngan cikgu Azlina. Anak murid sek dulu kot.
Aku : Ok.
Elcy : Assalamualaikum cikgu.
Aku : Ha waalaikumsalam. Kenapa?
Elcy : Cikgu dah ada anak ke? kalau dah ada anak saya nak ucap selamat hari ibu.
Aku : Anak?? Saya mana ada anak. Heheh.
Elcy : Saya ingat cikgu dah ada anak. Sebab tu nak wish selamat hari ibu.
Aku : (Terkejut) tak, saya kawin pun tak lagi.
Elcy : (Apa tah lagi dia cakap. :) )

dan malam tu aku gelak.....anyway. Seronok jadi cikgu. Ada orang ingat kita.




No comments: