4/16/2006

"kalian?"

Bismillahirahmanirrahim

Assalamualaikum..

Destinasi:

Laman Web Menarik Hari Ini:

Pengajaran hari ini:

Subuh



Zohor



Asar



Maghrib





Isyak
Betul ke, kita perlu terseksa supaya orang lain boleh bahagia, kita perlu menangis untuk melihat sahabat kita terseyum, kita terpaksa bertekak untuk memastikan sahabat kita aman. Apa-apa ajela. Keadaan santai, usai menangis, tapi saya puas, sahabat saya telah bahagia. Saya tumpang puas, gembira. Walau siapa-siapa pun tidak tahu, sebenarnya saya sangat ambil berat tentang kalian. Kadanng-kadang orang kalian bencilah yang akan tolong kalian, hmm, kadang-kadang orang yang kalian jeliklah yang ambil berat tentang kalian dibelakang tabir.
Saya mengambil pelajaran dari rentetan peristiwa yang berlaku. Kadang-kadang kita perasan kita paham, sebenarnya kita tak paham. Itu lagi satu pengajaran yang saya dapat.
Ya ALlah, hmm, saya bukan nak komen apa, kalau kalian ada benci pada sesiapa, bencilah sedikit sahaja, manatahu dia yang akan tolong kalian waktu susah.

Saya pernah menyaksikan, seorang 'orang' asyik2 minta hutangnya dan satu hari orang yang diberi hutang yang tolong dia. Watch up sahabat-sahabat. Kena ambil pengajaran penting ni!

Saya bersantai, mungkin rasa bahagia, muncuul bila kita dapat berkorban sesuatu untuk orang lain!

Saya akan pergi jauh, melihat kalian dari jauh, melihat kalian terseyum gembira, tapi ketahuilah, walau saya jauh, tapi sebenarnya saya dekat dengan kalian. Jika kalian susah, saya sebenarnya ambil berat tentang kalian. Kalian saja yang tidak tahu.

4 comments:

Rockerz said...

Hai, Di antara banyak blog yang saya lawati hari ini, blog anda antara yang hebat. Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada website kerja dari rumah. Peluang kerja dari rumah di sini.

Lawatilah website saya bila ada masa lapang :-)

Rockerz said...

Hai, Anda mempunyai blog yang hebat! Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada website kaya dengan cepat. Peluang kaya dengan cepat di sini.

Lawatilah website saya bila ada masa lapang :-)

Rockerz said...

Hai, saya suka membaca blog untuk menambah ilmu dan maklumat. Setiap hari sekurang-kurangnya saya lawat 20 blog. Blog anda adalah antara yang paling menarik untuk hari ni. Keep up the good work!

Terlanjur saya di sini, tahukah anda apa yang TERHANGAT DI MALAYSIA. Sistem Menjana Wang Secara Automatik. Cuma bayar RM50 sekali seumur hidup dan lihat wang akan mencurah-curah ke akaun bank anda sampai bila-bila. Peluang kerja dari rumah di sini.

kak uwais said...

tiada kekuatan melainkan dgn izin Allah. mg kt akan sentiasa dan terus didorong mnggunakan segala nikmat yg dberi utk kebaikan dunia dan akhirat. bergembiralah! krn ganjaran Allah pasti lebih hebat andai kt berjaya memenuhi tuntutanNya :)