12/22/2006

Tuhan Itu Baik!

Bismillahirahmanirrahim

Assalamualaikum..

Hari ini

Destinasi:
Baiti Jannati

Laman Web Menarik Hari Ini:
Harunyahya

Pengajaran hari ini:
Yang susah itu adalah suatu kemanisan sebenarnya.

Subuh




Tuhan itu baik. Dicintai oleh orang baik-baik! Saya tidak dapat menahan kata. Tidak dapat mengolah rasa betapa baiknya Tuhan ALLAH itu. Terima kasih banyak-banyak ALLAH atas pemberianmu ini.

Bila terasa susah, barulah terasa manisnya kejayaan yang ALLAH berikan ini. Bila tiada duit barulah terasa betapa lazatnya nasi yang disuapkan kedalam mulut.

Saya manusia jahat yang tidak tahu mengenang baik tuannya. Tetapi Tuan saya ini, terus berbuat baik kepada saya. Terasa sayu diri saya ini. Terasa kerdilnya pahala diri saya ini. Terasa kerdil saya terhadap kebaikan yang saya buat kepada Tuan ALLAH saya.

Insaflah wahai diri. Jika mencintai Tuanmu. Jaga matamu. Jaga dirimu. Jaga telingamu. Jaga tanganmu. Jaga mulutmu. Kesimpulannya., Jaga semua! Hujan gerimis lagi setelah hati dipaling!

Setelah aku dipaling (Rast)

Hampir aku hanyut pada harta yang akan luput dan lenyap disini
Hampir aku lupa pada Yang Kekal
Kejahilan menyelubungi jiwaku
Sekelipnya mata hilang semua
Yang hanya kupandang
Yang hanya milikMu

Yang hanya ku idam
didalam pandanganMu
Bersama mereka terdahulu

Sungguh aku cari cahaya itu
Untuk menyuluh kelam ini setelah ku dipaling
Sungguh aku hina menagih secebis keampunanMu
Setelah aku malu.

Sekelipnya mata hilang semua
Yang hanya ku pandang
Yang hanya milikMu

Yang hanya ku pinta
Harapan keampunan
Hati ini telah kulukai

Sebaiknya manusia kau ciptakan
Hinanya angkara diri sendiri
Sedegup jantung terleka
Dibuai arus dunia
Selangkah kau menghampiri kehancuran

Yang hanya ku ingat
Didalam pandanganMu
Bersama mereka terdahulu
Yang hanya kupinta
Harapan keampunan
Hati ini telah kulukai

Yang hanya kuidam
Didalam pandangaMu
Bersama mereka terdahulu
Yang Hanya kupinta
Harapan keampunan
Hati ini telah kulukai

Sungguh aku cari cahaya itu
Untuk menyuluh setelah ku dipaling






Zohor



Asar



Maghrib





Isyak

No comments: