3/06/2007

Diary Praktikal 2

Bismillahirahmanirrahim

Assalamualaikum..

Destinasi:

Laman Web Menarik Hari Ini:
Ejoe
Zend.Com
Web Developer Journal
Dev Articel
phbPP2
Praktikal PHP Programming
Web Master Tips
CMS
MySQL Performance
Top 84 MySQL tips
Top 10 Sql Tips
Nak buat resume?
Contoh Resume
Disini aku menulis



Pengajaran hari ini:
Cepat sikit, masa semakin suntuk dan tidak menunggu. Untuk dapat hasil pada waktunya, kita kena korban supaya tercapai pada masanya.


Tadi saya cuba priview page yang saya buat sementara di dreamweaver, tetapi hasilnya yang sepatutnya tidak keluar di browser. Saya bertanya kepada Encik Zul. Alhamdulillah, atas nasihat Encik Zul supaya saya menyemak semula lokasi folder, saya dapati memang terdapat masalah. Saya gunakan di C, tetapi tersalah D. Kemudian saya cuba lagi, tidak berjaya. Saya check semula location file sama ada berada ditempat yang sepatutnya. Rupanya tidak. Saya save semula file dan cuba upload file yang telah dibuat. Alhamdulillah, hasil yang sepatunya, muncul juga akhirnya. Ini baru percubaan, saya semakin takut, kerana banyak masa yang diperlukan sebenarnya untuk buat Web Dynamic Application. Semakin serabut. Hehe. Doakan.

1 comment:

tentangseseorang said...

owh...tak susah buat dynamic website ni. :)