2/29/2008

Muhasabah Motivasi

Bismillahirahmanirrahim

Assalamualaikum..

Destinasi:

Laman Web Menarik Hari Ini:

Pengajaran hari ini:
Muhasabah menilai dosa

Pensyarah saya telah habis mengulangkaji seminggu sebelum peperiksaan subjek itu berlangsung. Syarifah Fatimah (Al - Islam Nov 2007) penerima pingat Tun Fatimah, telah habis study 2 minggu sebelum peperiksaan bermula + siapkan tugasan secepat mungkin dan mengadakan perbincangan dengan rakan seperjuangan.

Saya perlu berubah. Untuk penggal pertama ini, mungkin saya tersalah langkah, InsyaALLAH penggal kedua saya akan menukar strategi untuk terus mencapai nikmat ilmu serta berjaya dalam lapangan.

Fadly Yusof mengurai surah AtTin dengan mengatakan setiap manusia fitrahnya adalah hebat. Kena percaya benda tu kerana ALLAH berkata dalam surah At-Tin bahawa manusia dicipta dengan sebaik-baik penciptaan.

Tetapi maslahnya, dimanakah fitrah itu menghilang?

Percaylah kita sebenarnya hebat kerana ALLAH jadikan kita hebat. RUngkai semula kehebatan yang hilang itu dengan menarik nafas, pejamkan mata dan katakatan, " saya adalah sebaik-baik ciptaan yang hebat dan saya boleh mengharungi segala kesukaran. InsyaALLAH.

Izinkan saya berlalu untuk berjuang di laman peperiksaan. Doakan. Wassal

No comments: