7/01/2008

441: Azam dan kemudia n bertawakal

Bismillahirahmanirrahim

Assalamualaikum..

Destinasi:

Laman Web Menarik Hari Ini:

Pengajaran hari ini:
Belajar Photoshop

Saat ini saya sedang mendengar lagu tawakal dari kumpulan Raihan. Alhamdulillah. Sebenarnya lagu ini cukup bermakna kepada diri saya. Lagu ini memberi motivasi kepada saya, tentang keazaman dan juga tentang keperluan bertawakal kepada ALLAH.

Kadang-kadang sesuatu perkara adalah mustahil kepada kita pada mulanya, tapi InsyaALLAH, apabila kita berazam, insyaALLAH kemudian bertawakal, sungguh ALLAH akan menerangi jalan gelap kita. InsyaALLAH.

Hmm, hidup ini seperti jalan yang kita perlu pilih kemana kita perlu pergi. Di persimpangan dimana kita terpaksa memilih bagaimana yang terbaik untuk diri kita ini. Dalam kesibukan berjalan, hendaklah kita senantiasa menambah minyak(iman). Jika kita sibuk berjalan hingga terlupa minyak, maka akhirnya kita tidak akan sampai kepada tujuan kita. Begitulah diri saya ini, sesuatu perkara sibuk yang hendak kita lakukan hendaklah senantiasa kita seimbangkan dengan perkara-perkara lain. Jangan langsung kita tidak endahkan pada yang lain. Ambil masa serta bersabar dalam setiap perkara. huh. Seperti terkena dengan diri saya sendiri apa yang saya katakan ini.

Sungguh, saya menulis dalam hati saya ini sakit, kesedihan, mungkin juga kelaparan. Sungguh hati saya kini sedih, tidak bersemangat.

ALLAHUMMASOLLI ALA MUHAMMAD. Moga apa yang setiap kita lakukan akan menambah iman kita. Keterpaksaaan saya menulis dalam hati yang cukup sakit ini, moga-moga ALLAH tambahkan bekalan iman saya yang akan memimpin saya memilih jalan ke akhirat nanti. InsyaALLAH.






No comments: