8/15/2008

Sesudah duka, bunga kembang mekar......

Bismillahirahmanirrahim

Assalamualaikum..

Destinasi:
Perpustakaan

Laman Web Menarik Hari Ini:
Perisian Khusus Untuk Pengarang
Download Backtrack
Ummu Hani
Umarzuki
Teh O Nipis
Wikipedia Alternative
Alternative Wikipedia 2



Pengajaran hari ini:
Selepas susah ada kesengangan. Kalau kita dalam keadaan bengong(tak tahu dan tak fokus) jangan biarkan keadaan tu terlalu lama.

Minggu ni alhamdulillah, minggu yang agak bengong bagi saya. Saya tidak dapat menyiapkan assignment yang perlu saya lakukan kerana tidak dapat fokus. Sering terganggu dengan perkara-perkara yang sepatutnya tidak mengganggu diri saya. Kisah hp, dan lain-lain membuatkan sedikit sebanyak keadaan fokus tidak dapat berada dalam diri saya dengan baik.
Walau apapun saya ucapkan sykur kepada ALLAH.

Hari ini hari yang gembira bagi saya, walaupun saya masih lagi dalam mood bengong hehehe> Memang sungguh ni. Saya gembira kerana saya dapat ikuti ceramah di tempat saya ini dengan baik. Dan saya gembira kerana hari ini, sedikit jalan keluar saya dapati untuk penyelesaian diri ini.

Hari ini pelbagai peristiwa berlaku. Seorang pensyarah meninggi suara tak tentu hala, penat kot dan lepas perasaan kat kitaorang. Tidak kisahlah, tapi hari ini, saya dapat pelbagai ilmu baru. Tentang port scanning, tentang snorf, tentang perisian backtrack yang bagus tu. Tentang satu software yang boleh bagi tahu kita bluetooth terbuka dan boleh hantar pesan ke hp. Sedikit kelam menyelubungi diri ini selama ini akhirnya beransur pergi dengan idea-idea yang tercipta. Akhirnya saya dapat berfikir secara kreatif(membina) dan inovatif. Syukur kepada ALLAH pemilik segala.


Sesudah duka, bunga kembang mekar......

Alhamdulillah.





1 comment:

Anonymous said...

Alhamdulillah... good for u - red