5/25/2009

Cita-Cita

Aku bersetuju jika wanita duduk dirumah dan menjaga anak-anak mereka sendiri.
Daripada wanite keluar bekerja dan menyerahkan urusan menjaga anak mereka pada orang lain.

Kenapa?
Pertama aku rasa, anak-anak yang tidak dapat sepenuh perhatian dari ibu bapa mereka akan kurang keyakinan diri. Kedua banyak masalah yang akan ditimbulkan oleh mereka. Aku lihat sendiri perbezaan anak-anak saudaraku dengan apa yang aku alami, lihat dan juga rasai.
Aku juga lihat sendiri perbezaan adik ku yang bongsu dengan kami yang lain.

Jadi
Jadi ku rasa, aku hendak bekerja sendiri lah. Macam orang Cina sedikan kerja sendiri untuk anak-anak mereka. Aku nak jadi pekerja internet. Penjual buku begerak. hehehe. Nak usahakan kerja-kerja pertanian. InsyaALLAH. Sambil-sambil tu sambung master di UKM ke UPM ke tak nak dah belajar di u yang bahasa penghantarnya BI. Tak berkembang.

Itulah cita-cita ku.

Jadi aku kena siapkan diri aku sebelum habis belajar degree ni dengan ilmu yang betul-betul ilmu yang membolehkan aku survive nanti, insyaALLAH. Bukan setakat bekerja di pejabat penghawa dingin...

No comments: