2/13/2011

Cara untuk mengekalkan pelawat

Saya petik dari: http://melayubuntu.blogspot.com/2011/02/29-cara-untuk-mengekalkan-saya-melawat.html 1. Ajarkan saya cara untuk melakukan sesuatu 2. Hiburkan saya 3. Ransangkan pemikiran saya 4. Beritahu saya satu cerita 5. Hadiahkan saya dengan keputusan sesuatu kajian yang menarik 6. Buatkan saya ketawa 7. Ulas sesuatu produk atau perkhidmatan supaya memudahkan saya membuat pilihan 8. Beritahu saya mengapa dan bagaimana sesuatu itu berlaku untuk saya 9. Tunjukkan saya sebuah kajian kes dari sesuatu yang telah anda (atau orang lain telah) lakukan 10 Buatkan saya merasa seperti bukan saya seorang yang... 11. Ramalkan apa yang akan berlaku seterusnya 12. Kumpulkan apa yang orang ramai perkatakan tentang... 13. Berikan saya inspirasi 14. Berikan saya satu projek yang membolehkan saya cuba melakukannya 15. Berikan saya rasa seperti dimiliki 16. Jelaskan apakah maksud sesuatu 17. Simpulkan sesuatu topik atau isu 18. Bangkitkan keghairahan saya 19. Kenalkan saya kepada seseorang yang diminati 20. Beritahu saya pendapat anda 21. Linkkan kepada sesuatu yang saya ingin untuk lihat dan baca 22. Kongsikan sesuatu yang saya ada kaitan dengannya 23. Sediakan saya dengan satu senarai sumber 24. Ransangkan saya untuk memasuki sesuatu dialog atau debat 25. Berikan saya satu pandangan yang berbeza dengan yang lain 26. Galakkan saya untuk terus mengusahakan sesuatu yang dirasakan sukar 27. Kekalkan saya supaya terus terkemaskini dengan berita semasa atau perkembangan dalam bidang yang saya minati 28. Bimbing saya melalui sesuatu proses 29. Selesaikan masalah saya

No comments: